För den som behövs muntras upp!


www.tjuvlyssnat.se

-En tjej ~20 och hennes pojkvän ~20 går omkring i gallerian då låten "Just the way you are" spelas i högtalarna.
Tjejen: Älskling, tycker inte du att jag är amazing precis som jag är?

Killen: Nej! Är man amazing kan man typ flyga och springa genom väggar.

-01.30 lördag natt. Ett gäng överförfriskade killar ∼22 kliver på tunnelbanan under skrik och skrän. Efter en liten stund hojtar den ena killen till den mest berusade killen.
Kille 1: Öh! Marcus! Om en brud kommer fram till dig på krogen och frågar om du ska hänga med henne på toaletten och du svarar "nej, jag är inte pissnödig" är man inte dum i huvudet då?
Kille 2: Men lägg av då! Det är fan inge roligt längre!

-En pojke ~3 har bakat en sandkaka. Han håller stolt upp den mot en av förskollärararna och ber henne att smaka.
Förskolläraren: Mmm! Vilken god kaka! Vill du smaka lite också?
Pojken: Jag äter inte sand.

-En kille ~14 pratar med sin mamma.
Mamman: Åt du något när du var i stan idag?
Sonen: Ja, jag köpte korv av en kines utanför köpcentrumet.
Mamman: En tjock eller en smal?
Sonen: Va?
Mamman: Ja, hur såg den ut?
Sonen: Jaha… det vet jag inte riktigt… ganska kort, lite tjock… svart hår. Alltså som en kines liksom!
Mamman: Men jag pratar om KORVEN!

-En flicka ~6 tjatar högljutt på sin morfar.
Flickan: Snälla morfar, kan jag få en Top Model-målarbok?
Morfar: Nej, den är alldeles för dyr.
Flickan: Men snälla! Kan jag få Top Model-smink då?
Morfar: Nej. Kom nu så går vi.
Flickan: Men snälla morfar, du är dum i huvudet!

-En flicka ~5 och hennes pappa har precis gått av båten och är på väg mot bussen.
Flickan: Jag längtar tills jag blir gammal!
Pappan: Varför då?
Flickan: För jag vill ha klackskor, äta sushi och dricka sprit!


- En man ~40 går fram till disken.
Mannen: Hej, jag ska träffa Åsa.
Receptionisten: Och vad heter du?
Mannen: Ingbritt.
Receptionisten: Va?
Mannen: Nej, det kan jag ju inte heta, jag är ju man. Bengt heter jag.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0